Om Dealproffsen
Dealproffsen.se administreras och underhålls av Dealproffsen AB. Dealproffsen AB är registrerat i Sverige under organisationsnummer 559201-2867
Dealproffsen AB åtkomst till webbplatsen Dealproffsen.se (nedan kallad "Webbplatsen") . Vi säljer våra produkter till dig i enlighet med de villkor som anges på denna sida.
Läs villkoren noggrant innan du använder dig av webbplatsen. Genom att använda webbplatsen godkänner du dessa villkor i sin helhet.
Du kan alltid hittar mer information om ångerrätten och hur du kan få en retursedel på vår hjälp center , där kan du även kontakta oss eller chatta direkt med kundtjänsten.
Leveranstid:
Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.
Längre leveranstider kan förekomma kring högtider, så som Black friday samt jul.
Leveranssätt:
När du gör din beställning framgår också vilket leveranssätt, som du valt. Vanligtvis skickas en vara med Postnord men det kan hända att vi använder oss av annan speditör. Det är ditt ansvar att se till att adressen och mottagaren, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Leverans sker endast inom Norden, såvida inte annat avtalats i förväg.
Den angivna leveranstiden är ungefärlig leveranstid. Vi tar ej ansvar för försenade leveranser som sker under Postens, eller speditörens hantering, då vi ej kan påverka detta.
Produkter vi har i lager levererar vi oftast inom 1-5 vardagar. När leveranstid på produktens sida är längre än så, beställs produkten från leverantör. Vi kan inte garantera exakta leveranstider när produkter beställs hos leverantören.
Vi måste dock reservera oss för att leveransindikeringen kan grunda sig på felaktiga uppgifter, vilket innebär att en leverans kan komma att ske såväl tidigare som senare än beräknat.
Om leverantören inte har den i lager meddelas kund på mail och vill kunden vänta på en produkt som leverantören inte har i lager är vi inte ansvariga för förseningar och långa leveranstider.
När produkten ej finns i vårt lager, dvs när leveranstiden är längre än 6 vardagar, så risken finns att väntetiden kan bli längre än väntat, och vi kan inte påverka det. Vänligen kontakta oss för senaste information kring leveranstiden.
Post / DHL:
Om paketet väger mer än 20 kg kommer den skickas som hemleverans även om kunden har valt DHL för att DHL tar inte mer än 20 kg.
Fraktkostnad & Leveranssätt
Frakt kostnad från 39 kr.
Hemleverans från 69 kr.
Företags paket från 129 kr.
Obs: för närvarande skickar vi endast inom Sverige.
Avisering
Våra transportörer kommer under något skede av leveransen att avisera dig via SMS och det är därför ett krav att förse oss med ett mobiltelefonnummer i samband med din beställning.
Returer
Vi har 30-dagars ångerrätt. Returen måste skickas som Företagspaket till vår adress:
Dealproffsen AB
Box 5001
250 05 Helsingborg
OBS! Skicka ej som ombudspaket, vi kan ej hämta ut leveranser, den måste skickas till oss med utleverans till adressen
Vi har ingen fysisk kundmottagning på vårt lager för återlämning av returer, alla returer ska skickas till vår returadress..
Bifoga ditt namn och ordernummer i paketet och tänk på att varan bör inte används och den måste skickas i sin original förpackning med alla medföljer tillbehör. Vi kommer då att återbetala din order när vi hanterar returen inom 14 dagar.
Produkten ska returneras i ursprungligt skick i originalförpackning. Dealproffsen förbehåller sig rätten att göra värdeminskningsavdrag på det belopp som ska återbetalas om produkten inte återlämnas i ursprungligt skick i originalförpackning.
Användning av en annan tejp än genomskinlig innebär värdeminskning på grund av skadat emballage.
Varan returneras så den är oss tillhanda inom 30 dagar (från hämtnings datum).
OBS! Kontrollera sista betalningsdag om du valt faktura, BETALA denna om risk finns att sista betaldatum kan överskridas pga frakttid samt hantering hos oss.
ÅNGERRÄTT
Vid nyttjande av ångerrätten ska produkten returneras i nyskick, d.v.s. omonterad och oanvänd. Konsumenten blir tilldelad en retursedel att använda vid retur av produkten men betalar själv för returavgiften samt är ansvarig för varans skick under returen. Returavgiften kan variera beroende på vikt och storlek och informeras om från fall till fall.
Du kan köpa en retursedel via oss, kontakta oss på vår hjälp center.
UNDANTAG AV ÅNGERRÄTT
Hygienartiklar och kroppsnära produkter så som Tandborstar samt In-ear hörlurar/hörlurssnäckor kan inte ångras p.g.a. hygienskäl.
Du betalar själv för fraktkostnaden när du returnerar varor. Givetvis skall varan vara i ursprungligt skick i originalförpackning. Borttagna etiketter, skadad eller utebliven originalförpackning innebär ett värdeminskningsavdrag.
Programvara, spel, film och hygiernartiklar (tandvård-, hårvård-, kroppsvård- och hårborttagningsprodukter, in-ear hörlurar) kan inte återlämnas i obruten förpackning.
Återbetalning sker inom 14 dagar om du ångrat ditt köp.
Du kan alltid hittar mer information om ångerrätten och hur du kan få en retursedel på vår hjälp center.
OBS att öppet köp/retur/byte ej gäller för gravyrprodukter, då dessa tillverkas unikt för dig.
Returfraktens kostnad
Returfrakten kostar från 40 kr men eftersom det slutgiltiga fraktpriset beror på varans storlek, vikt, plats vart ifrån produkten skickas samt vilken speditör du valt så kan vi dessvärre inte kommunicera ett fast pris för er returfrakt på förhand. Notera därför att kostnaden för att returnera en vara kan komma att vara avsevärt högre än vårt exempel. Priset på er returfrakt får ni av den transportör ni väljer att hantera returen.
Returnera vara
Varan måste returneras till oss inom 14 dagar efter att du meddelat oss om att du vill ångra ditt köp. Varan bör förpackas väl i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.
EJ UTHÄMTAD FÖRSÄNDELSE/FELAKTIG ADRESS
Ej uthämtad försändelse debiteras tur o retur avgift mellan (+ 50 - 450 kr beror på varan) inkl. moms för att täcka våra frakt- och administrationskostnader. Ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas på nytt.
Vid sändning av en pall debiteras en avgift upptill 3000kr vid ej uthämtad försändelse.
OBS:Ej uthämtad försändelse, eller vägran att ta emot försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
Dina personuppgifter
dealproffsen.se värnar om din integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt.
Det är dealproffsen.se målsättning att följa alla vid var tid gällande lagar och regler för personuppgiftsskydd. Genom godkännande av dessa Köpvillkor samtycker du som kund till dealproffsen.se behandling av personuppgifter enligt GDPR policy.
Vi förbinder oss att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar bara den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker. I vårt fall Klarna AB.
Säkerhet & Personuppgifter
Dealproffsen.se sprider aldrig dina personuppgifter till tredje part, men kan användas för att skicka nyhetsbrev, rabatter, eller reklam med mottagarens godkännande. Du som mottagare har dock alltid rätt att avböja dig sådana utskick och borttagning ur vår databas om du så önskar. När beställare genomför köp och uppger sina personuppgifter sker detta via en säker krypterad överföring. Vi har rätt att använda beställarens personuppgifter i sin verksamhet för att fullfölja åtagande och beställning gentemot kund.
Priser
Våra priser kan bara ändras av omständigheter som inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. I alla priser ingår moms med 25 procent. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella data- och skrivfel.
Betalning
Klarna Checkout:
Klarna Checkout erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar
- Klarna Checkout identifierar dig med hjälp av den information du anger när du handlar och vid behov med hjälp av information från leverantörer.
- Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina varor.
Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.
Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.
Garanti
1 års garanti
Om inte avvikelser anges i produktinformationen, säljer dealproffsen.se alla produkter med 1 års garanti till privatpersoner. Om en produkt har längre eller kortare garantivillkor framgår det alltid i produktbeskrivningen. Alla garantier gäller i Sverige. Garantin omfattar fabrikationsfel, dvs fel som orsakats av tillverkaren.
Hur gör jag för att utnyttja min garanti?
Om du vill använda din garanti, meddelar du oss inom garantiperioden (räknat från inköpsdatum) genom att kontakta vår kundservice. Meddelandet skall nå oss inom skälig tid från det att ni upptäckt eller borde ha upptäckt ett fabrikationsfel.
- Produktgarantin gäller inte för skador som orsakas under tvätt eller torkning.
- Vissa varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Webbplatsen eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis.
Garantiprocessen
Fabrikationsfel ska konstateras av dealproffsen.se, varpå du som kund får en fri reparation, fria reservdelar, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Det är dealproffsen.se som avgör vilket av dessa alternativ som skall användas. dealproffsen.se bekostar inte ev. felsökning, om sådan måste göras av tredje part för att lokalisera felet. Vid fria reservdelar ersätter vi inte eventuell kostnad för utbyte av den trasiga delen. Om felet orsakats av t.ex. handhavandefel, slitage eller felinställd produkt måste vi debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv eller varit oaktsam med produkten.
När gäller inte produktgarantin?Produktgarantin gäller inte om du gjort egen förändring av produktens funktion och/eller utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan egen konfigurering/hantering/reparation av produkten som inte finns beskrivet i bruksanvisningen. Garantin täcker inte förslitningsdelar som t.ex drivremmar, batterier, tändstift, filter, klippblad, bromsbelägg, lager, bussningar, lampor, däckslitage mm samt skador orsakade av korrosion (förutom i det fall korrosion fanns vid leveranstillfället). Garantin gäller den ursprungliga köparen av varan och inte om produkten sålts vidare i andra hand.
Leveransförsening:
Vi reserverar oss för att det i enstaka fall kan ta längre tid med leveranser. I de allra flesta fall skickas ordrar samma eller nästkommande vardag om du lagt din order före 15:00 i vissa fall kan de ta upp till 3 vardagar. Tar det längre än 2 vardagar att leverera ut från vårt lager kontaktar vi dig om en ny leveranstid! Som kund har du rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening, detta gäller varor med leveranstid "Omgående leverans".
Reklamationer
Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi givetvis dig för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny/alternativt om varan är slut i lager återbetalar det du lagt ut för varan.
Tvist
Konsumentköplagen/ARN ger dig rätt att reklamera en vara, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Påtala eventuella fel inom skälig tid. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Force Majeure
Dealproffsen.se är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsatts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Transportskador:
Skador på emballaget
Om du upptäcker skador på emballaget och/eller produkten så är du skyldig att se till att dessa skador antecknas på kvittensen eller vid utlämningsstället innan du kvitterar ut godset. När du tar emot godset godkänner du i annat fall till speditören (genom din kvittens av godset) att det inte finns någon synlig emballageskada, vilket håller speditören skadelösa. dealproffsen.se tar ej ansvar för synliga transportskador som inte anmälts till speditören vid leveranstillfället.
Ej synlig transportskada
Om en produktskada som ej är synlig utanpå emballaget (s.k dold transportskada) skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan snarast möjligt (max 3 dagar) till oss, skicka även med sändningsnummer och dokumentering av skadans omfattning. Bifoga gärna bilder. Kontakta därefter vår kundtjänst så hjälper vi dig vidare.
Hur gör jag vid transportskada?
För att kontakta oss gällande en transportskada klickar du här. Anmälan om synlig transportskada skall alltid anmälas direkt till oss, senast inom fem dagar. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant direkt när du tar emot varan. För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
PostNord
Efter att du hämtat ut ditt gods som blivit skickat med PostNord är du själv skyldig att kontrollera om godset är transportskadat och i så fall anmäla skadan till PostNord samma dag, antingen via telefon 0771-33 33 10 eller via PostNords hemsida.
För stor vara för att returnera via postombud
I vissa fall är varan du beställt för stor för att kunna returneras via postombud och i sådant fall behöver du som kund boka en transport och upphämtning med valfri annan fraktspeditör än Postnord, t.ex. Schenker eller DHL. Hör av dig direkt till transportören, då vi inte är inblandade i denna del av processen.
Skadad vara eller vara ej i nyskick
Notera att om varan minskat i värde till följd av att du hanterat den i större utsträckning än vad som varit nödvändigt, till exempel för att undersöka varan, så har vi enligt lagen rätt att göra ett värdeminsknings avdrag från återbetalningen, om vi bedömer att returnerad vara inte längre är i nyskick och måste säljas som begagnad. Detta gäller också om originalemballaget är skadat, eller saknas. Använd alltid genomskinlig tejp för att försluta kartongen. Användning av annan tejp innebär värdeminskning pga skadat emballage.
dealproffsen.se åtar sig inget ansvar för transportskador vid returfrakt. Var därför noga med att emballera varan väl, eftersom de flesta transportbolag inte tar ansvar för transportskador i händelse av otillräcklig emballering.
Företag och ångerrätt
Ångerrätten gäller inte företag.
dealproffsen.se åtar sig inget ansvar för transportskador vid returfrakt. Var därför noga med att emballera varan väl, eftersom de flesta transportbolag inte tar ansvar för transportskador i händelse av otillräcklig emballering.
Saknad vara / Fel vara:
Kunden har rätt att anmäla saknad vara / saknad del eller felskickad vara inom en rimlig tid (5 dagar efter mottagen leverans).
Retur av reklamerad vara
- Emballering
Varan måste före retur nedmonteras till den storlek den hade vid leverans. dealproffsen.se bekostar inte demonterings- eller monteringskostnader i de fall det är nödvändigt för att returnera varan. Emballera varan noga och helst i det emballage varan låg förpackad i vid leverans. Om varan levererades på pall, skall reklamerad vara returneras på pall av samma storlek som vid ursprunglig leverans.
- För att beställa reservdelens behöver du unika artikelnummer som finns i monteringsanvisningarna.
- Kunden ansvarar för transportskador på reklamerat gods som returneras med otillräcklig emballering, samt eventuella ökade transportkostnader som beror på otillräcklig eller felaktig emballering - exempelvis avsaknad av pall om sådan funnits vid ursprunglig leverans.
- Retur av en reklamerad vara skall skickas till oss inom 7 dagar efter mottagen retursedel.
- Fraktkostnad i samband med reklamation
För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten tur och retur betald vid ett giltigt reklamationsärende. I de fall returärendet ej är giltigt, t.ex om inget fel föreligger på produkten eller om felet inte är ett ursprungsfel, debiteras kunden för våra faktiska kostnader i samband med den felaktiga reklamationen. Detta inkluderar fraktkostnad tur och retur samt en administrativ avgift om 150 kr.
I de fall där returärendet ej är giltigt och avemballering, montering, funktionskontroll samt återemballering tagit mer än 15 minuter att genomföra, debiteras kunden (utöver fraktkostnader) faktiskt nedlagd arbetstid i ärendet (200kr/påbörjad tim inkl moms).
Övrigt
Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel.